För andra året i rad: Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges nöjdaste kunder

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling toppar Svenskt Kvalitetsindex ranking av kundnöjdhet inom fastighetsmäklarbranschen 2017. Kundnöjdheten mäts på en skala från 0-100 där branschen som helhet får betyget 68,4. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling vinner för andra året i rad med en kundnöjdhet på 73,0.

– Att ha Sveriges nöjdaste kunder för andra året i rad är förstås extra hedrande. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har växt kraftigt det senaste året och SKI:s mätning är ett bevis på att vi samtidigt lyckats ta väl hand om det viktigaste vi har – våra kunder. Ambitionen att alltid vara en pålitlig och trygg aktör tillsammans med vår starka lokala förankring och fantastiska prestationer av medarbetarna är en stor del av förklaringen, säger Marcus Svanberg, vd på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Här kan du läsa mer om Länsförsäkringars utmärkelser 

Om undersökningen
Svenskt Kvalitetsindex av fastighetsmäklarbranschen genomfördes i maj 2017 genom telefonintervjuer med mäklarföretagens kunder, både köpare och säljare. Mätningen lyfter insikter om hur kunder upplever sin leverantör. Kundnöjdheten mäts i image, förväntan, prisvärdhet, lojalitet samt produkt- och servicekvalitet. Läs mer om undersökningen här: http://www.kvalitetsindex.se/branschmatningar/fastighetsmaklare/

För mer information, vänligen kontakta:
Per Sangrud, PR- och kommunikationsansvarig, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Tel. 073-441 04 07
E-post: per.sangrud@lansfast.se

Marcus Svanberg, vd, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Tel. 070-238 21 50
E-post: marcus.svanberg@lansfast.se

Bokmärk och dela