Länsförsäkringar är Årets Bank 2014

Bilder

5832928158 f532f61c87 m

Dokument

Årets Bank 2014

”Den minsta storbanken växer utan växtvärk och låter vinster gå tillbaka till nöjda kunder.” Det är motiveringen till att Länsförsäkringar för tredje gången utnämns till Årets Bank av Privata Affärer.

Under hösten visade den årliga undersökningen från Svenskt Kvalitetsindex att Länsförsäkringar, för nionde gången, har Sveriges mest nöjda bankkunder på privatmarknaden.

Och nu var det branschens tur att sätta betyg på de svenska bankerna. Privata Affärers jury bestående av ekonomijournalister och branschfolk har synat och analyserat bankerna. Även bankkunderna har fått säga sitt och juryn har nu utsett Länsförsäkringar till Årets Bank.

Rikard Josefson vd på Länsförsäkringar Bank, tror att framgången ligger i kundvård och den lokala förankringen men även i att vara bäst i det digitala mötet med kunden;

– De flesta av våra kundmöten sker idag digitalt. En genomsnittlig kund loggar in 33 gånger i månaden och 40 procent av alla nya månadssparare sker via mobilen.

Men jag tror inte det digitala mötet kommer att ta över det fysiska mötet med kunden;

– Även om vi möter våra kunder digitalt så vill de träffa oss då och då. Den fysiska och geografiska närheten mellan våra kunder och oss är det som gör oss starka.

Utmärkelsen delas idag ut av Privata Affärers chefredaktör Per Hammarlund vid en prisceremoni. Utmärkelsen är inne på sitt 24:e år.

För ytterligare information kontakta:
Rikard Josefson, vd Länsförsäkringar Bank. Tel. 070-206 69 55
Presskontakt Länsförsäkringar. Tel. 08-588 418 50

Se också Länsförsäkringars Nyhetsrum.

Bokmärk och dela