Nu kompletterar Länsförsäkringar mobilappen med fonder

Bilder

Matilda Ringström

Länsförsäkringars app anpassad till Iphone och Android är nu förbättrad. Från och med idag går det att se och hantera sitt fondsparande via mobilen genom den uppgraderade versionen i App store och Google play.

– Användandet av våra mobilappar ökar konstant. Idag använder hälften av
våra aktiva bankkunder appen och vi har 1,5 miljoner inloggningar varje
månad. Vi strävar efter att ligga i framkant med mobiltjänster som våra
kunder vill ha. Att kunna hantera sina fonder i appen är en tjänst många
har önskat, säger Matilda Ringström, digital strateg på Länsförsäkringar.

Nyheterna i Länsförsäkringars app:
– se sina fonder och fondhändelser
– köpa och sälja fonder
– hantera regelbundet fondsparande

Sammanställning av övriga tjänster som går att utföra med hjälp av Länsförsäkringars app:
– se saldo och transaktioner på sina konton
– se sina kort och kortköp
– se sina fonder och fondhändelser
– överföra mellan konton
– betala till bankgiro och plusgiro
– betala e-fakturor
– köpa och sälja fonder
– skanna ocr-raden på räkningen med mobilens kamerafunktion
– se kommande betalningar
– hantera regelbundet fondsparande
– hantera regionspärr av kort
– få kontaktuppgifter till Länsförsäkringar
– få råd och tips vid skada och resa
– få uppgift om aktuella bolåneräntor

För att logga in i appen används PIN-kod eller mobilt BankID. För signering används säkerhetsdosa eller mobilt BankID.

Här finns ytterligare information om Länsförsäkringars app.

För ytterligare information kontakta:

Matilda Ringström, digital strateg, Länsförsäkringar, 08-588 42423
Presskontakt Länsförsäkringar, 08-588 418 50

Bokmärk och dela