Länsförsäkringar har för sjätte året i rad de mest nöjda bankkunderna

Dokument

PDF

För sjätte året i rad har Länsförsäkringar landets mest nöjda bankkunder på privatmarknaden. Det visar årets undersökning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) som presenteras idag.

– Länsförsäkringar Bank lever på ett mycket bra sätt upp till kundernas höga förväntningar, skriver SKI i sitt pressmeddelande.

Frågor till Rikard Josefson, vd för Länsförsäkringars bank:

Rikard Josefson, vad ligger bakom att Länsförsäkringar återigen har landets mest nöjda bankkunder på privatmarknaden?
– Förtroendet för Länsförsäkringar som bank har stärkts väsentligt de senaste åren. Vi har ett starkt varumärke och idag är vi Sveriges femte största bank. Jag tror kunderna gillar vår lokala förankring och att de är vår enda uppdragsgivare. Jag vet också att de uppskattar helheten, att vi kan erbjuda såväl bank, sakförsäkring som livförsäkring på samma gång.

Rikard Josefson, hur ska ni fortsätta att få kunderna att gilla er?
– För att lyckas bli det bästa bankalternativet för våra kunder och nå våra högt ställda mål krävs att vi fortsätter att vara bäst på försäkring. Sakförsäkring och bank är varandras förutsättningar. Vi ser i undersökningen att vi får riktigt höga värden för såväl prisvärdhet som service, och det ska vi fortsätta med.

Läs mer om årets SKI-undersökning för bankerna här:
www.kvalitetsindex.se

För ytterligare information kontakta:
Rikard Josefson, vd Länsförsäkringars bank
Telefon: 08-588 410 75

Länsförsäkringars pressjour: 08-588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.

Bokmärk och dela