Länsförsäkringar är Årets Bank

Ett år när kritiken från kunder och politiker rasar mot bankerna som mest, stiger kundnöjdheten bland Länsförsäkringars kunder till en ny rekordnivå. Det är motiveringen till att Länsförsäkringar, Sveriges femte största privatbank och bolåneinsititut, i år utnämns till Årets Bank av Privata Affärer.

Tidigare under hösten visade den årliga undersökningen från Svenskt Kvalitetsindex att Länsförsäkringar, för sjunde gången i rad, har Sveriges mest nöjda bankkunder på privatmarknaden.

Och nu var det branschens tur att sätta betyg på de svenska bankerna. Privata Affärers jury består av ekonomijournalister och branschfolk, och de har synat och analyserat bankerna ur kundernas perspektiv. Juryn har nu utsett Länsförsäkringar till Årets Bank.

Rikard Josefson, vd för Länsförsäkringar Bank, tror att framgången ligger i kundvård och lokal förankring.

– Vi har blivit vid vår läst och tagit hand om kunderna. Vi har inte sysslat med riskfyllda affärer för egen vinning utan utvecklat, vårdat och växt med våra kunder, säger Rikard Josefson. Dessutom har vi kunden som enda uppdragsgivare vilket märks i de prioriteringar vi gör.

– Framåt betyder detta att vi än mer stärker vår närvaro som en relevant utmanare till storbankerna. Vi ska också ytterligare stärka vår lokala förankring och ännu tydligare visa våra kunder det unika i vårt helhetserbjudande. Det skapar enkelhet och prisvärdhet för kunden, avslutar Rikard Josefson.

Rikard Josefson tar i dag emot utmärkelsen från Privata Affärers chefredaktör Per Hammarlund vid en prisceremoni. Det är tjugoförsta året i rad som tidningen delar ut utmärkelsen. Förutom huvudtiteln delades ytterligare fem utmärkelser ut.

 

För ytterligare information kontakta:
Rikard Josefson, vd Länsförsäkringar Bank, 070-206 69 55
Länsförsäkringars pressjour. 08-588 418 50

Bokmärk och dela