Länsförsäkringar har de nöjdaste bolånekunderna och hamnar i topp bland fastighetsmäklarföretagen

Bilder

Rikard JosefssonMats Ericsson

Dokument

wkr0005.pdf

Länsförsäkringar har för sjunde gången i rad landets mest nöjda bolånekunder. Och i år hamnar Länsförsäkringar Fastighetsförmedling dessutom i topp bland fastighetsmäklarföretagen. Det visar årets undersökning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) som presenteras idag.

Länsförsäkringar, Sveriges femte största privatbank och bolåneinsititut, får i årets SKI-mätning högst kundnöjdhetsbetyg bland bolåneinstituten med ett index på 78,6, vilket kan jämföras med branschgenomsnittet på 71,9. Avståndet till övriga bolåneaktörer är stort fastän gapet i år har minskat. Länsförsäkringar får genomgående högst betyg inom samtliga områden som mäts: image, förväntan, prisvärdhet, lojalitet, produkt- och servicekvalitet.

I årets mätning hamnar Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Sveriges tredje största fastighetsmäklargrupp, dessutom i topp med ett index på 76,6. Det är första gången som Länsförsäkringar särredovisas i mätningen.

Frågor till Rikard Josefson, vd Länsförsäkringar Bank och Mats Ericsson, vd Länsförsäkringar Fastighetsförmedling:

Rikard, varför tror du Länsförsäkringar för sjunde gången i rad har landets mest nöjda bolånekunder?
– Länsförsäkringsgruppen har under lång tid byggt upp en helt unik plattform med ett starkt och lokalt erbjudande som går ut på att vi gör bolåneaffären enkel, snabb, tillgänglig och personlig för kunderna, något de känner sig trygga med.

Rikard, hur ska Länsförsäkringar arbeta för att även framöver ha nöjda bolånekunder?
– Genom att fortsätta växa och erbjuda våra kunder helheten inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Och genom att fortsätta att vara bäst på sakförsäkring.

Rikard, nyligen fick Länsförsäkringar också utmärkelsen mest nöjda bankkunder på privatmarknaden och nu även bland bolånekunder – vad skiljer er från konkurrenterna?
– Jag tror att det handlar om vår lokala förankring och att vi allt tydligare visar våra kunder det unika i vårt helhetserbjudande. Det skapar enkelhet och prisvärdhet för kunden. Dessutom har vi kunden som enda uppdragsgivare vilket märks i de prioriteringar vi gör.

Mats, varför tror du att Länsförsäkringar Fastighetsförmedling för första gången hamnar i topp bland fastighetsmäklarföretagen?
– Jag tror att det främst beror på att vi har ett starkt varumärke i ryggen och har lyckats attrahera duktiga medarbetare. Vi är idag den snabbast växande fastighetsmäklargruppen i landet. Vi har vuxit från noll till 500 medarbetare, från landets nionde till tredje största fastighetsmäklargruppen på fem år.

Mats, att bank, försäkring och fastighetsförmedling hänger ihop hos Länsförsäkringar– påverkar det kundernas höga betyg?
– Ja absolut! Ju mer vi får ut helheten i vårt erbjudande desto mer förenklar vi livet för kunderna vilket jag är övertygad om att de ser ett stort värde i.

Tidigare under hösten har Länsförsäkringar också fått utmärkelsen Sveriges mest nöjda bankkunder på privatmarknaden och de mest nöjda kunderna inom tjänstepension.

Läs mer om SKI:s bolåne- och fastighetsmäklarundersökning på: www.kvalitetsindex.se (http://www.kvalitetsindex.se/)

 

För ytterligare information kontakta:

Rikard Josefson, vd Länsförsäkringar Bank
Telefon: 08-588 410 75

Mats Ericsson, vd Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Telefon: 073-964 09 63

Länsförsäkringars pressjour
Telefon: 08-588 418 50

Bokmärk och dela