Banken som bara satsar på kunderna får högst betyg

För fjärde året i rad är Länsförsäkringar favoriten bland Sveriges bolånekunder. Den årliga undersökningen från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) visar dessutom att gapet mellan Länsförsäkringar och övriga banker ökar.

– Fallande marknadsräntor och upplåningskostnader leder alltid till att våra bolånekunder får lägre kostnader och mer kvar i plånboken. Det lönar sig att vara bolånekund hos Länsförsäkringar, säger Anders Borgcrantz, vd Länsförsäkringar Hypotek och tillägger:

– Allt fler vänder sig till vår bank, inte minst den senaste tiden. Vi står för värden som kunderna uppskattar. Vi satsar och är aktiva i det lokala samhället. Vi har inga extravaganser för oss och det uppskattar kunderna. De ser tydligt att vi endast har deras bästa för ögonen.

Länsförsäkringar får betyget 78,7 vilket kan jämföras med branschsnittet på 72,4. Länsförsäkringar står också för den största ökningen jämfört med övriga bolåneaktörer. Utmärkande för Länsförsäkringar är högst kundbetyg när det gäller produktkvalitet, prisvärdhet och lojalitet.

För ytterligare information kontakta gärna:

Anders Borgcrantz, vd Länsförsäkringar Hypotek
Telefon: 073-96 412 51
E-post: anders.borgcrantz@lansforsakringar.se

Tina Kardum Funnemark, bitr presschef
Telefon: 08-588 418 50
E-post: tina.kardum.funnemark@lansforsakringar.se

Länsförsäkringar är Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Kunderna i vart och ett av landets län äger sitt lokala och självständiga länsförsäkringsbolag. 24 länsförsäkringsbolag samverkar genom det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB, som bedriver utveckling och service inom bank, liv-, sak- och djurförsäkring. Länsförsäkringar har ett brett utbud av försäkringar och banktjänster för privatpersoner, företag och lantbruk. Samtliga bolag inom länsförsäkringsgruppen är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Taggar

Bokmärk och dela